Selasa, 28 April 2009

Resolusi Persidangan Bawah Pokok


Mesyuarat tergempar Dewan Negeri Perak telah diadakan pada 3 Mac 2009- "Persidangan Bawah Pokok"

Tiga Resolusi telah diluluskan di dalam mesyuarat tersebut, iaitu:

1) Dewan Negeri telahpun membuat undi kepercayaan terhadap Dato Seri Ir Haji Mohammad Nizar Bin Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak.

2) Dewan Negeri Perak dibubarkan dan suatu pilihanraya negeri diadakan. Dato Seri Nizar mengambil segala langkah berpatutan untuk membubarkan Dewan Negeri Perak.


3) Laporan Jawatankuasa Hak & Kebebasan yang bertarikh 18-02-2009 untuk mengantung Dr Zambry dan 6 yang lain iaitu; Encik Zainol Fadzi Paharuddin, Datuk Ramly Zahari, Puan Hamidah Osman, Datuk Saarani Mohamad, Encik Mohd Zahir Abdul Khalid dan Dr Mah Hang Soon telahpun dibentangkan dan diterima di bawah Perintah-perintah Tetap 26.

2 ulasan:

  1. kalau ini yg sah lame da tumbang ZAMBRY KUTTY tu,,,

    ADUN Kuala Nerang Tidak Akan Letak Jawatan
    LANGKAWI, 28 April (Bernama) -- Anggota Dewan Undangan Negeri Kedah kawasan Kuala Nerang, Datuk Syed Sobri Syed Hashim, yang didakwa menghadapi masalah kewangan, tidak akan meletak jawatan, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Mohd Shafie Apdal.

    Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, beliau berkata desas-desus kononnya Syed Sobri, yang juga Naib Ketua Umno Bahagian Padang Terap, akan meletak jawatan kerana masalah yang dihadapinya mengganggu prstasinya sebagai wakil rakyat, adalah tidak benar.

    "Memang Syed Sobri menemui saya di Kuala Lumpur pada Ahad lepas dan kami telah berbincang beberapa perkara yang dihadapinya. Selaku ketua perhubungan yang baru, saya memberi nasihat dan beliau menerimanya dengan baik dan berjanji akan terus berkhidmat kepada rakyat," kata Mohd Shafie.

    Beliau bagaimanapun enggan menjelaskan perkara yang dibangkitkan oleh ADUN Kuala Nerang itu.

    Pada 3 Nov tahun lepas, Mahkamah Tinggi Alor Setar mengisytiharkan Syed Sobri muflis selepas gagal menjelaskan hutang lebih RM150,000.

    -- BERNAMA
    http://bagindareformasi.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. please be professional, mr siva.
    no need persidangan bawah pokok. just wait til 7th may 2009. you are the boss so chill la man.
    Kes Nizar & Zambry pun belum habis lagi.
    ;)

    BalasPadam