Khamis, 30 April 2009

Agenda zambry Dalam Persidangan DUN 7 Mei

Persidangan Pertama, Mesyuarat Pertama, Penggal Kedua, Dewan Negeri Yang Ke-12 Perak Darul Ridzuan (Pada Hari Khamis, 7 Mei 2009, Jam 10.00 pagi)

URUSAN MESYUARAT

I) Doa

II) Titah ucapan Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak Darul Ridzuan sempena Istiadat Pembukaan Rasmi Penggal Kedua, Dewan Negeri yang ke-12 Perak Darul Ridzuan.

III) Persidangan ditangguhkan selama 15 minit dan selepas itu disambung semula.

IV) Pengumuman Tuan Yang Dipertua Dewan Negeri Perak Darul Ridzuan

V) Usul-usul yang telah diberi notis:

1) Usul perlucutan jawatan Yang Dipertua Dewan Negeri Perak Darul Ridzuan.

2) Usul perlantikan jawatan Yang Dipertua Dewan Negeri Perak Darul Ridzuan baru.

VI) Penangguhan


* Inilah agenda DS Dr Zambry Abdul Kadir untuk persidangan Dewan Negeri pada 7 Mei nanti. Agenda ini dibuat tanpa berunding dengan Tuan Speaker.

Jika Speaker Dewan Negeri tidak berhak dan mempunyai kuasa untuk menentukan agenda persidangan, apa gunanya jawatan Speaker ini? Jika jawatan Speaker sudah tidak dihormati lagi, bawa dan letakkan seekor kaldai di kerusi Speaker supaya Zambry boleh membuat apa jua kehendak hatinya.

6 ulasan:

  1. I wonder on who's genious idea is Zambry acting.
    Does actually has a brain of his own?
    Zambry even ignored his boss' (Najib's) comment that the 7 May sitting should NOT take place.
    Well, a fool is always a fool...that goes to all his cronies..

    BalasPadam
  2. You are the only speaker for Perak. Keep it up!

    BalasPadam
  3. ...demikianlah sikap orang-orang munafik mereka merancang pelbagai kejahatan namun mereka tetap mengatakan mereka sedang melakukan kebaikan....

    BalasPadam
  4. Kalau macam tu mudah lah bagi Tuan Speaker, tolak saja agenda Zambry tu kerana tiada urgency
    as the speaker is still well and good dan arahkan mereka yang dah di gantung keluar dewan dan 3 orang Katak jangan di bagi masuk dewan.
    Speaker doesn't have to talk much and just remember that Zambry fellow is an idiot and for that I need to remind Tuan speaker "No point arguing and talking to an idiot"
    In fact the 3 frogs must be prevented from entering the Dewan. See the beauty of the opening salvo, go go Mr Speaker.

    BalasPadam
  5. YB Siva,

    Diminta YB tolak apa-apa usul jahat yang dibawa oleh konco-konco Zambry dalam persidangan DUN nanti.

    Betul kata YB Nga. Kalau Speaker DUN Melaka boleh tolak usul undi tak percaya oleh pembangkang, YB juga boleh.

    Diminta YB Siva ikut saranan YB Zulkifli Nordin. YB perlu jaga keselamatan diri sehingga berlangsungnya persidangan tersebut. Orang-orang BN akan melakukan apa-apa sahaja untuk menghalang YB hadir nanti.

    Sekiranya YB Siva tidak hadir persidangan, Si Katak Tempang itu akan ganti tempat YB dan usul BN akan diluluskan secara automatik.

    BalasPadam
  6. tak payahlah nak bincankan isu politik di dalam ruangan ini. Perkara ini sia-sia dan tidak bawa perubahan. Buatlah apa sekali pun..Kerajaan BN akan buat segala yang mampu untuk beri kefahaman yang tidak betul. Wajar saya katakan rakyat Malaysia tidak cerdik dalam menentukan pemimpin.

    Sekiranya isu mudah seperti Gula, kerajaan tidak mampu tangani..bagimanalah agaknya Malaysia lagi 50 tahun. Trend menunjukan sebenarnya Kerajaan Malaysia semakin menguncup. Banyak aktiviti serta program yang di lakukan sekadar buat di suruh. Itulah rakyat Malaysia. terutama MELAYU..hari demi hari semakin Me-layu

    BalasPadam