Ahad, 12 April 2009

Kes Zambry Dan Kuncu-kuncu VS Speaker

Kes Pengantungan Zambry dan kuncu-kuncunya akan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan pagi esok iaitu 13 April 2009. Pada hakikatnya mahkamah tidak mempunyai bidangkuasa untuk membicarakan kes ini. Keputusan untuk mengantung 7 ADUN Perak dibuat oleh Jawatankuasa Hak dan Kebebasan. Apa sahaja tindakan atau keputusan yang dibuat oleh Dewan Negeri atau jawatankuasanya tidak boleh diheret ke mahkamah. Ini merupakan imuniti yang diberikan oleh Artikel 72 Perlembagaan Persekutuan. Kita lihat apa yang akan berlaku di Mahkamah Persekutuan esok.......

39 ulasan:

  1. Saya tak mempunyai kepacayaan terhadap kehakiman kita.. tapi saya berharap pengantungan itu adalah sah...

    BalasPadam
  2. saya menyokong tindakan Tuan Speaker..

    BalasPadam
  3. good job mr. speaker, rakyat always be with u and the justice.

    BalasPadam
  4. kita di pihak yang benar.

    BalasPadam
  5. Well done Speaker fight to the last. In the next GE Bn will go to ashes

    BalasPadam
  6. teruskan perjuangan.. kami bangga ada speaker dun seperti kamu.

    BalasPadam
  7. Bravo, Speaker! You have our backing!

    BalasPadam
  8. Syabas.Teruskan untuk kebenaran sejagat
    PEMERHATI BEBAS

    BalasPadam
  9. good job mr speaker!!we will always with u!!!

    BalasPadam
  10. Yes, Syabas Tn Speaker.Jangan sekali-kali patah semangat.Kami dikejauhan(TRG)sentiasa ikuti perkembangan melalui blog-blog Pro PR
    dan kini ada blog Tn sendiri maka mudahlah kami mendapat lapuran terkini dari empunya badan..LAWAN TETAP LAWAN,KEMENANGAN SUDAH MENGHAMPIRI KITA.TERUSKAN PERJUANGAN MU,KITA DIPIHAK YANG BENAR.TQ.
    from Halim

    BalasPadam
  11. inilah yg dikatakan suara rakyat!!wahai puaka-puakaumno dan barisan nasional!!tunggulah hentaman & penangan rakyat yg akan tiba tak lama lagi!!!hancur2 hancur umno!!!takbir!!

    menantu org umno perak

    BalasPadam
  12. The nation is with you. No retreat till the end and never accept the forces of evil to prevail.

    BalasPadam
  13. God is with u YTM Tuanku Speaker...Hidup Wira Perak!!!!
    Seluruh rakyat Malaysia bersama Tuanku Speaker...
    "We the people"

    BalasPadam
  14. GOOD JOB...tuan speaker

    BalasPadam
  15. You may not be the best or right person. But the constitution has put you as the best and right person. If they want to oppose that, sure they can. Just change the constitution. And that means by way of a 2/3 majority won from a state-wide elections. Hope everyone follows simple law and order.

    BalasPadam
  16. BeliaBenciUMNO13 April 2009 4:25 PG

    MALAYSIA BOLEH!!!

    Apa benda yang tak boleh , kalau dah UMNO, sumernya jadi boleh ...

    kita saksikan satu lagi episod pembohongan oleh UMNO nanti ...

    BalasPadam
  17. Yes, Mr Speaker you have done all Malaysians who yearn for a more fair and just society proud.
    Much as we know the state of the judiciary leaves much to be desired, since the case is already before it, we can but hope the case will be judged strictly on its merits.

    BalasPadam
  18. Boleh pakai ke hakim tu? aku mcm x berapa percaya jer...

    BalasPadam
  19. Once a kangaroo, always a kangaroo

    BalasPadam
  20. I hope no one else from PR can be bought by BN. Madam Hee can burn in hell. If I see her, I will punch the living daylights out of her. You are our hope and remember that always. Don't disappoint us. Any support you need, just let us know

    BalasPadam
  21. Anda mencipta sejarah diMalaysia.Teruskan perjuangan ,kami tetap bersama anda.

    BalasPadam
  22. semoga kita terus berpegang dengan prinsip, diharap tuan speaker terus tabah...

    BalasPadam
  23. TEruskan perjuangan anda. Kami di PErak amat bangga dengan saudara Sivakumar!

    BalasPadam
  24. Good day Tuan Speaker,
    Nice to know that u hv your own blog. I am supporting your action right from very begining. Let them (UMNO/BN) do what ever they wanted to do... the more wrong doing they have done the faster they 'mampus'..

    BalasPadam
  25. My honourable Perak Speaker.
    You are great man.
    Please keeping up the great jobs.

    I dont have confidence with our judges, may god bless us.

    Regards,

    BalasPadam
  26. Congratulation on your new blog...YB Siva..

    Keep the good fight!!!

    BalasPadam
  27. tuan speaker,

    terima kasih kerana mempunyai prinsip yang kuat dan berpegang teguh kepada prinsip tersebut. kami semua sentiasa menyokong sebarang usaha untuk keadilan dan kesejahteraan rakyat pihak khasnya, dan rakyat malaysia amnya.

    BalasPadam
  28. kampong basong royal town13 April 2009 12:52 PTG

    YB siva ,keep up the good work and nail them upside down,esp pangkor .tuhan akan bersama yb.

    BalasPadam
  29. saya mohon keadilan yang saksama di tahkta palace of justice...

    BalasPadam
  30. Dear YDP YB V.Sivakumar, fear nor.. as every good soul(suara rakyat) is with u all the time..

    We pray for you & pakatan rakyat's goodwill hearts..

    BalasPadam
  31. Uphill task, no matter what, YB Speaker you have our support and we never give up so are the Rakyat.

    BalasPadam
  32. Dacing yg ada sekarang timbang bukan 1 kati 16 tahil, TAPI 1 kati 8 tahil
    faham2lah ooiiii, dacing yg mana tu!

    BalasPadam
  33. We are everywhere ...
    Supporting for the just cause ...

    Exiting the corrupt and supporting ...

    THE FIGHTER.

    Bravo .. My dear Speaker

    BalasPadam
  34. Apa perkembangan terbaru hal ini? Dah petang dah ni...

    BalasPadam
  35. hidup siva. ngeh will be our future MB.

    BalasPadam
  36. Tuan Speaker keeps the rakyat inform of the next action if the court decides against you.
    Sad to say our judiciary integrity is at the bottom end among Commonwealth countries.

    BalasPadam
  37. kepada semua adun2 pakatan rakyat dan tuan speaker!!teguhkan hati dan kuatkan iman utk hari persidangan ini!!umno/bn akan terus mengasak dan merogol undang2 dan perlembagaan negeri perak!!tapi mereka lupa dan buta hati oleh kerana kuasa kudeta yg mereka miliki itu adalah hanya sebesar kuman jika hendak dibandingkan dengan kuasa sebenar rakyat!!!insyaalah tuhan akan bersama-sama org yg benar!!

    menantu org umno perak

    BalasPadam