Sabtu, 11 April 2009

MIC Masih Tidak Berani


Pengumuman kabinet baru oleh Perdana Menteri tidak menguntungkan MIC. MIC hanya mempunyai seorang menteri penuh dalam kabinet dan 2 orang timbalan menteri dalam portfolio yang kurang penting. Bukankah ini satu penghinaan terhadap MIC yang sanggup menjadi Pak Turut BN dari dulu, sekarang dan selama-lamanya....! Sekali lagi MIC di 'anak tirikan' oleh BN. Tetapi MIC tidak akan melawan. Mereka tidak berani melawan Tau Keh. Kalau kesejahteraan pemimpin-pemimpin MIC itu sendiri tidak terjamin, bagaimana pula MIC akan menjamin kesejahteraan rakyat. Dikalangan masyarakat India MIC cuba bertindak sebagai hero, tetapi dalam BN........ Itik berenang dalam air di laut mati kehausan.

Sekurang-kurangnya belajarlah daripada Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon yang dilantik menjadi menteri melalui 'pintu belakang' walaupun kalah teruk dalam pilihanraya umum 2008. Kenapa Presiden MIC masih tidak mahu membuka mulut?

5 ulasan:

  1. Apalah singkatnya akal kamu, kalau dah ramai calon MIC yang kalah semasa piliharaya ke 12,termasuk Presidennya sekali , mana nak bagi jawatan banyak, tiga orang pun dah kira cukuplaa...kurang pandainya kamu.....

    BalasPadam
  2. MIC should rebrand its party. Give new name and put more fresh bloods to lead this party. No more Samy.

    Then, this new party should get itself out of Barisan Nasional.

    If it remains in this coalition, at most it will become no. 2 party.

    If you join Pakatan Rakyat, it will be PKR=PAS=DAP=MIC. In other words, every party in Pakatan Rakyat is seen equal to one another.

    BalasPadam
  3. MIC join Pakatan Rakyat pun dah tak guna.... pasal MIC menang kerusi sikit jer... serupa macam tarak la macha....

    MIC berapa kerusi parlimen menang?? cerita sama saya....

    BalasPadam
  4. It is a disgrace and humiliation on MIC since March 08 itself as we have shown the MIC, that they are not needed for the Indian community at all. Dissolve MIC .. a dysfunctional party .. with corrupt and selfish leaders. We dont need the MIC brand in Pakatan Rakyat.

    BalasPadam
  5. MIC dianak tirikan oleh BN. Padan muka pun .. bayangkan perjuangan orang india dianaktirikan oleh MIC selama bertahun tahun ..

    Samy Vellu dengan segala rasuah, pembolotan dan penyelewangan,

    Vel Parry denagn kes Sujatha ...

    Kugan apa jadi ... omomg kosong je dari MIC.

    Poorahhhh.

    BalasPadam