Rabu, 13 Mei 2009

Marina Mahathir : Dissolve The Entire Assembly


How can screaming, shouting, trying to strangle people and tearing up money serve as a good example to public?

Increasingly, I think the common sense thing to do is to dissolve the entire assembly, have new elections and hope none of these people get voted in again.


Common sense should prevail. And perhaps it will tell us that asking Perakians who they actually want to govern them is the only sensible thing to do.


-adapted from:
The Star, Pg N46
13 May 2009

5 ulasan:

  1. DUN Perak sepatutnya dibubarkan oleh Sultan Perak secepat mungkin dan jangan bagi krisis kemelut politik di perak berlarutan.Hal ini tidak adil kepada pengundi di Perak. Pada 8/3/2008, terdapat 54%memilih DAP,PAS dan PKR dalam gabungan menjadi Pakatan Rakyat sebagai kerajaan negeri Perak. Tetapi, pada 6/2/2009, BN telah menggunakan cara yang bercanggahan dengan demokrasi serta cara atau taktik yang jahat,keji dan merompak hak rakyat Perak memilih kerajaan mereka yang mahu. BN memang mengila-gilakan kuasa dan sampai tahap yang merimaskan dan mengguasarkan banyak rakyat Perak dan rakyat di seluruh Malaysia. BN tidak mengakui kalah pada 8/3/2008 dan mengadakan perampasan kuasa kerajaan negeri Perak secara haram daripada Pakatan Rakyat. BN semakin dibenci oleh banyak rakyat. BN langsung tidak tahu menghormati hak pengundi yang mengundi di negeri Perak sebaliknya telah merogol dan mencabul hak pengundi di Perak . Rakyat Perak memilih Pakatan Rakyat sebagai kerajaan negeri mereka,tetapi BN telah merampas kuasa melalui taktik yang jahat,kotor dan keji untuk mendapatkan kuasa pentadbiran Kerajaan Negeri Perak. Hal ini telah bertentangan dengan keputusan pengundi Perak yang memberi mandat kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir negeri Perak pada 8/3/2008. Pakatan Perak belum mentadbir genap 1 tahun, mandatnya telah dirogol,diragut dan dirompak oleh BN yang merupakah parti yang tidak berguna.Pembubaran DUN adalah jalan penyelesaian yang paling mujarab dalam mengatasi krisis kemelut politik di Perak. PERHATIAN: Krisis Kemulut politik di Perak berlakunya akibat daripada BN yang merupakah penyebab dan pembawa utama dalam krisis kemelut politik di Perak.

    BalasPadam
  2. Marina,

    Do you really mean it when you said that? Hope you are not as flip flop as your dad!

    BalasPadam
  3. Marina,

    What you are saying is what we all are crying for.Please tell your Dad to puss for Snap Election so that the political turmoil will be solved once and for all. LET THE PEOPLE DECIDE>

    BalasPadam
  4. Marina, at least you speak sense unlike your senile and erratic father. Almost all Perakians are in favour of a new election but this egocentric maniac Najib does not think so since he was the one who engineered the cross-overs of those three despicable corrupt polticians. To Najib, it was a mighty feat without counting the costs to his already battered reputation. The Perak fiasco will continue to drag him down by his sheer arrogance of ignoring the cries of Perakians and Malaysians in general.

    BalasPadam
  5. Marina,

    Majority of people fully agree with you , if only your father can be as rational as you ...

    BalasPadam