Jumaat, 15 Mei 2009

V.SIVAKUMAR VS R.GANESAN


Writ Saman telah difailkan di Mahkamah Tinggi Ipoh pada pagi ini. Writ ini dikeluakan oleh Tetuan Chan & Associates, peguambela dan peguamcara. Tindakan ini adalah berlanjutan daripada kekerasan yang digunakan untuk mengheret keluar Speaker Dewan Negeri pada 7 Mei 2009. Maklumat tambahan berkaitan dengan kes ini akan dikemaskinikan dalam blog ini dari masa ke semasa.

11 ulasan:

  1. Salam ziarah. daripada perak4u2u.blogspot.com

    BalasPadam
  2. hang nampak machola en.siva. Kalau di blurkan gambar sekeliling kasi nampak muka aje lg macho.

    BalasPadam
  3. ya tats the point YB... sue those uncivilised politician to court... sue and claim wadever u can.. bukan disebabkan duit.. tetapi disebabkan maruah diri...

    BalasPadam
  4. Our hearts are broken each time we look at the videos and pictures and find that Malaysia is still ruled by uncouth characters and brutes who care less for the rule of law and common decency. Unless things change soon we fear the worst for this beautiful country. Although it is never too late to stop this mess created by the despotic central government, we as Malaysians must do our part to ensure that the rule of law must never be violated again to the detriment of Malaysia.

    BalasPadam
  5. Teman setuju bebenor dengan tindakan yang Tuan Speaker Yb Sivakumar dah ambil.Alang-alang mandi bior basah kuyup.

    BalasPadam
  6. Semoga ALLAH S.W.T. Berkati usaha kita selama ini...
    Hidup Siva...!! Hidup Pakatan Rakyat...!!

    BalasPadam
  7. Salam tuan speaker.

    Congratulation. apa yang tuan buat memang sebetulnnya. for me you adalah tuan speaker dun perak yang sah. tetapi saya hairan ada setengah pemimpin pembangkang dan setengah blogger.mereka mengatakan en sivakumar adalah tuan speaker yg sah tapi dalam blog mereka mereka tulis bekas speaker.apa ni.mereka paham tak ayat-ayat atau kata-kata mereka. di sini tiada bekas speaker. di sini hanya satu sahaja speaker sehinggakan dun perak bubar. hanya mansuia yg bodoh dan dunggu sahaja yg mengakui ganesan itu speaker.ganesan telah memalukan kaum india ,shame to ganesan.

    BalasPadam
  8. tingkahlaku kedua-dua pihak umpama sekawan haiwan baboon berebut makanan di hutan afrika. sngat memalukan, tiada moral kepimpinan. singa dan harimau pun bermoral sesama sendiri ketika menjamah bangkai.

    BalasPadam
  9. budak sekolah rendah16 Mei 2009 pada 2:51 PTG

    saman yang difailkan adalah ke atas Ganesan seorang ke? Apa pulak tindakan yang sama tak boleh dibuat ke atas tindakan pihak yang memaksa dan mengusung yg.siva keluar sehingga ke tahap mengurung dalam bilik?. Tidakkah ini yang sangat jelas tidak bertamadun dan berpelembagaan!! Sekurang kurangnya footage dan gambar gambar tersebut dapat dipanjangkan ke peringkat antarabangsa untuk tatapan press dan badan parlimen luar untuk mengesahkan malaysia sebagai peneraju amalan demokrasi berparlimen yang terulung.

    BalasPadam
  10. Saya setuju dgn en jamil kucing, bagi saya YB Sivakumar masih speaker DUN Perak sama seperti YAB DS Nizar masih MB Perak. Tak timbul istilah 'bekas' di sini!!!!

    Jgn terpedaya dgn dakyah jahat UBN melalui media 3 suku dan kenyataan merapu pemimpin mereka!!!

    BalasPadam
  11. hidup YAB SIVAKUMAR u are the speker for PERAK

    BalasPadam