Sabtu, 2 Mei 2009

Nizar : Pakatan Rakyat Untuk Semua


Orang-orang Melayu yang tinggal di kawasan bandar dan pekan sudah semakin menerima perjuangan PAS. Bagi orang Melayu yang tinggal di pendalaman, mereka mudah percaya dengan tohmahan yang dibuat oleh media arus perdana pro kerajaan. Bagi mereka, apa saja yang disiarkan oleh media pro kerajaan ini semuanya benar.

“Kita menolong mereka yang dipinggirkan oleh UMNO dan kita juga berusaha membantu mereka ini untuk meyakinkan mereka bahawa kita mengamalkan konsep keadilan dan ketelusan”, Kata DS Nizar Jamaluddin.

“Kita tidak hanya membantu ahli-ahli PAS atau penyokong Pakatan Rakyat sahaja, sebaliknya kita akan bantu semuanya jika mereka benar-benar layak. Kalau UMNO mereka cuma bantu ahli saja itupun yang rapat atau kroni tapi kita tidak, kita akan usahakan untuk membantu semua rakyat,.” beliau tambah.

Rakyat bukan hanya di Perak tetapi di seluruh negara mahukan politik baru yang dibawa oleh PAS dan Pakatan Rakyat. Politik baru yang dimaksudkan bukan lagi politik bersifat perkauman.

Ditambah dengan kerjasama yang terjalin dengan rakan-rakan lain dalam Pakatan Rakyat, politik baru ini semakin diterima oleh semua rakyat tanpa mengira agama dan juga bangsa.

DS Nizar cukup yakin bahawa Pakatan Rakyat sudah bersedia untuk membentuk sebuah Kerajaan Persekutuan selepas Pilihanraya ke13.

-dipetik dari Harakah-
1-3 Mei 2009

2 ulasan:

  1. YAB DATUK SERI NIZAR: Perakians have this to say to you. Never have we seen fair-play, dedication and intelligence in serving the people like you have displayed and we are blessed to have someone of your calibre to lead the state. You have cut across the race barrier and brought a sense of well being and contentment among the people with your style of leadership and in spite of what has happened, we stand solidly behind you and your government. You have slammed the door on racism, religious bigotry, cronyism and corruption. Instead you have brought out transparency, fairness, common sense and dedication in solving the people's problems that had been kept in abeyance for 40 or more years by the former government and in a short span of less than a year, have given us solutions and answers that Perakians had been longing for. You have given us hope that together we will build up Perak like never before. Thank you and your deeds and love for Perak have not gone unnoticed. In this hour of trial because of the greedy power grab by UMNO, we stand hand in hand with you and your government and we will wait for the right time even if it takes GE13 to sweep BN/UMNO out of Perak once and for all!! Hidup DS Nizar! Hidup PR!!

    BalasPadam
  2. betul ke perjuangan pas macam tu? ke baru je sebab dah di brainwashkan anuar dan dap?

    BalasPadam