Jumaat, 8 Mei 2009

Hidup Rakyat


Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua kawan-kawan yang memberi semangat kepada saya. Dorangan dan petunjuk daripada daripada kalian semua amat saya hargai sepanjang hayat saya. Saya juga mengucapkan terima kasih kepada ADUN-ADUN Perak yang berjuang bersama-sama saya dalam mempertahankan sistem demokrasi di negeri yang tercinta. Saya cukup bangga dengan semangat dan keberanian mereka dalam menghadapi situasi yang genting pada 7 Mei 2009. Syabas dan taniah! Puak-puak yang merancang konspirasi untuk merampas kuasa speaker secara fizikal harus berasa malu. Kekasaran telah digunakan dalam strategi rampasan kuasa yang berlaku pada kali yang kedua di Perak. Mula-mula kuasa eksekutif dirampas kemudian kuasa legislatif juga dirampas. Pihak ini akan mendapat balasan yang sewajarnya. Saya percaya yang benar akan tetap menang tidak lama lagi. Tuhan memerhatikan segala-galanya yang sedang berlaku di bumi Perak ini. Yang bersalah akan tetap dihakimi dalam Mahkamah Tuhan. Yang zalim akan tetap akan menghadapi padahnya. Sekali lagi saya ucapkan terima kasih kepada semua yang besama-sama dengan kami. HIDUP RAKYAT!

Hidup Mengkianati Rakyat Adalah Serupa Mati
Mati Membela Rakyat Adalah Serupa Hidup


YB.V.Sivakumar

48 ulasan:

  1. tahniah pada tuan speaker... kerana sanggup mempertahanankan kerusi tuan hinga BALACI umno menggunakan kekerasan... sy pun berharap begitu... terhdap HEE terimalah anugerah PELACURAN darjah tertinggi kpd YB JELAPANG....

    BalasPadam
  2. YB Sivakumar kini menjadi permata rakyat.. Sy adalah rakyat dari Tronoh rasa bangga berwakil rakyatkan YB.New Malaysia Hero Is BORN. Tahniah YB

    BalasPadam
  3. kalah dalam mempertahankan kebenaran dan keadilan demi memmertabatkan peraturan dan undang itulah sebenarnya patriotik kepada negara dan perlembagaan. Dalam Islam ramai para syuhada mati, sebenarnya di sisi Tuhan mereka hidup.

    BalasPadam
  4. YB Speaker Sivakumar, we are proud that you had conducted yourself with honour and decorum in the face of your enemies and our support for you continues unabated. I am led to quote you a passage from the Holy Bible in the
    Book of Proverbs 10:9 to strengthen your resolve, "He who walks with integrity walks securely, But he who perverts his ways will become known". Be steadfast and strong as most Perakians are solidly behind you. Never falter or fall by the wayside, dear YB Speaker.

    BalasPadam
  5. YB Speaker Sivakumar,
    kami bangga punyai perjuang
    yg menbela kebajikan rakyat
    Apa pn yg benar pasti kn mendapat kemenangan
    kita bayar kn berdoa pd tuhan
    moga kn beri pertunjuk pd kita semua
    salam perjuangan untuk semua

    BalasPadam
  6. Tuan speaker,

    Saya memainta maaf atas kejadians emalam, saya terasa sungguh malu dengan perbuatan bangsa saya yang tiada maruah langsung. saya sangat hormat dans anjung ketegasan tuan.bersabar lah. kami senantiasa berada bersama tuan speaker

    BalasPadam
  7. I'm impressed by your spirit of 'till death do us part' in protecting the chair and power...I'm sure your hard work will be pay off one day...you may need to start going to the gym so that those trying to carry you away, can be lifted back by you to the drain...

    BalasPadam
  8. tahniah yb speaker...

    u are my hero...

    u should be sit at that chair..

    how dare they do like u as a dog...

    shame on them....

    we need to change yb....

    reformasi


    from: ipoh mali people...

    BalasPadam
  9. PADA 7 MEI, SAYA HANYA DAPAT IKUT PERKEMBANGAN DUN PERAK MELALUI BLOG CINA ISLAM.

    SAYA KESAL APABILA TUAN DIHERET KASAR DI DALAM RUMAH SENDIRI. TAMBAH SEDIH APABILA MEDIA ARUS PERDANA TERUS-TERUSAN CUBA MEMBOHONGI RAKYAT.

    TABAHKAN HATI DAN BERSABAR LAH.

    BalasPadam
  10. Tuan Speaker Sivakumar,

    Im the representative of KL had seen something that was really unexpected happened in Perak yesterday. Although, they had fully controlled the mass media and telling false news to other rakyat outside Perak but the reality and truth was revealed. Those who think that they had covered up the whole incidents from publics but we as the rakyat who were sane thinkers able to differentiate between truth and false. It was them who oppose the law and taking it into their own hands adamantly with no concern of rakyat's feelings.

    Seeing you defending the law of the state and then bravely protecting peoples' right is something that not an ordinary people can do. You have became the hero and saviour of Perakian and we extremely proud of you. Although it is their plan to ruin the democracy in Perak but they tend to forget that god is a greater planner of all.

    BalasPadam
  11. tuan speaker...

    teruskan perjuangan!!...anda masih belum kalah...terus ke pejabat speaker...anda masih speaker....

    bila ada sidang dun...teruskanlah sarungan baju speaker...biar DYMM Tuanku sultan mengetahui..anda masih mempertahankan kedaulatan dan peraturan dan undang2...

    kami senantiasa bersama anda....sungguh tepat kata2 anda...mati anda seumpama hidup jika mepertahankan kebenaran....

    syabas!!!...

    BalasPadam
  12. DEAR YB SPEAKER SIVAKUMAR,

    We salute you for remaining in your call steadfastly to serve as the Perak legal
    Speaker on the 7,May 2009 until you were physically removed in an unjust manner by
    the Opposition.(now unrighteously occupying
    as the government of the day)You shall continue to be courageous for the sake of justice and true democracy(people's choice.)You are Speaker in exile now until democracy is restored by people's choice either by HRH verdict or the 13th GENERAL ELECTION.As far as the Courts concerned we do not know how their involvement could assist the Perak Crisis.But as you have written, GOD IS ABOVE ALL.Take Care!

    BalasPadam
  13. YB, sebenarnya YB dan ADUN PR tidak kalah, cuma demokrasi yang telah mati di Perak sejak rampasan kuasa oleh PENJAJAH BN dan pada 7 Mei 2009, mayat si mati itu sudah semakin membusuk di dewan SUK.

    Berjuta tahniah saya ucapkan pada kesemua ADUN Pakatan dan terutamanya Tuan Speaker YB Sivakumar yang berjuang mempertahankan sisa-sisa maruah demokrasi di Perak hingga ke kerahan tenaga yang terakhir hingga akhirnya terpaksa tunduk akur dengan tentangan menggila-babi dari pihak PDRM.

    Saya percaya suatu masa apabila generasi akan datang menolak BN sepenuhnya dari bumi Malaysia yang kita cintai ini, akan tertulis pada buku teks sejarah tanggal 7 Mei 2009 buat pertama kali dalam sejarah Negara-Negara Komanwel Tuan Speaker telah diusung keluar secara paksa oleh pihak Polis yang dijadikan sebagai anjing suruhan oleh parti warisan PENJAJAH ini.

    Bersabarlah YB, sebelum kita diganjarkan dengan kemenangan, Allah akan menduga kita dengan kesakitan dan kepayahan. Apabila Pakatan Rakyat menawan Malaysia nanti (insyaAllah), kita akan hukum balik semua pesalah-pesalah yang melanggar undang-undang negara tak kira dia Ketua Polis Perak ke, Abdul Rahman Hashim ke, kita beri mereka semua hukuman setimpal yang pernah mereka lakukan semasa PENJAJAH BN masih berkuasa.

    BalasPadam
  14. tahniah tuan speaker!

    Yb telah buat yg terbaik utk demokrasi..mempertahankan perlembagaan negeri. serta undang2 dewan..saya sbg org kampung,hanya mampu menitiskan air mata apabila melihat tuan diheret secara kasar..hati saya sayu melihat bagaimana politik negeri perak kini semakin gawat dgn rampasan kuasa umno bn yg semakin hilang akal..

    Teruskan perjuangan Yb..

    Allah Maha Adil..tangan2 yg merencana semua ini..menafikan hak rakyat akan diberikan pengajaran sewajarnya oleh Allah ..
    Allah menjanjikan kemenangan bg pihak yg benar di akhir pertembungan..

    Teruskan Yb,rakyat perak terus bersamamu..
    Takbirr!!
    Reformasi!!
    Makkal Sakhti!!

    BalasPadam
  15. YB memang seorang yang berani. Syabas kerana mempertahankan hak anda walaupun dikasari secara fizikal. Saya harap ada 1 juta lagi rakyat Malaysia yang berani seperti saudara agar kita dapat merdekakan Malaysia daripada jajahan BN...Down BN..Down UMNO..Long Live the Pakatan

    BalasPadam
  16. Syabas tuan speaker. Tuan merupakan seorang pejuang sejati yang mempertahankan hak rakyat. Tuan merupakan seorang speaker yang tak mudah kalah seperti bajingan-banjingan dalam UMNO. Tuan ada idola pakatan rakyat dan kami akan sentiasa bersama-sama anda dalam menghadapi kedurjanaa UMNO-BN.

    - Pak Katib

    BalasPadam
  17. Tuan Speaker V.Sivakumar,
    Bermula dari detik awal persidangan berlansung sehingga kedetik tuan diseret keluar dengan cara tidak bermaruah sekali,tuan telah menunjukkan semangat dan daya juang yang begitu tinggi sekali.
    Pada mulanya,saya menjangkakan tuan akan menghadapi kesukaran tahap tertinggi untuk mengendalikan sidang DUN,tp pengalaman jelas membantu tuan.Tuan hampir-hampir berjaya meleburkan impian si GILA KUASA sehinggalah mereka terpaksa menggunakan 'anjing-anjing' belaan mereka untuk manghalau tuan dari kerusi 'keramat' sah milik tuan.
    Nama tuan akan terpahat dalam sejarah negeri Perak.Nama tuan akan terpahat dalam sejarah Pakatan Rakyat.Jika tidak pun nama tuan akan terpahat dikalangan pencinta-pencinta dan pejuang-pejuang kebenaran diseluruh pelusuk dan khalayak yang ada.
    Dewan Pemuda Pas Kawasan Lumut dengan ini ingin menghantar sekalung ucapan tahniah dan syabas atas semangat dan keberanian yang tuan tunjukkan pada hari ini yang bertarikh 7 Mei.Bagi kami gologan muda,kami begitu kagum sekali dengan tuan.
    Sekian.
    Nizamuddin Majidi
    Ketua Pemuda
    DPPKL

    BalasPadam
  18. YB Sivakumar, ini adalah proses pematangan untuk menjadi pemimpin Agung. Pemimpin Filipina Jose Rizal sebagai contoh yang telah melalui pelbagai rintangan sebelum dilantik menjadi pimimpin yang tersohor. YB telah berjaya melalui ujian ini. Kini Malaysia juga telah melahirkan Pemimpin yang Agung. Tuan Spekaer, adalah Juara Rakyat Malaysia untuk semua Kaum. Syabas!!
    Adalah juga diharapkan dalam masa terdekat ini terdapat perjumpaan besar besaran antara YB dengan rakyat bagi meraikan kejayaan YB dan juga tanda sokongan rakyat kepada YB. Semuga seketeriat yang berkenaan dapat menyusun satu Program yang murni ini.

    BalasPadam
  19. Tuan mempunyai semangat juang yang tinggi.Kalau di medan perang ini dinamakanberjuang hingga ke titisan darah terakhir.Kebenaran yang ditewaskan pada 7 mei itu adalah kemenangan bagi rakyat.Percaya dan yakinlah bahawa rakyat akan mengajar UBN pada PRU13 nanti jika mrk masih diberi kuasa haram memerintah oleh mahkamah.

    BalasPadam
  20. You are still the rightful Speaker for Perak. Malaysians of all race and creed support you. They may have won the battle but the war is far from over.

    BalasPadam
  21. No worry. You may lose the battle, but you will win the war during election. Just campaign from time to time with a tag line "Remember Perak - Punish BN using your vote".

    BalasPadam
  22. Dear Mr Speaker,

    You have shown such courage in the face of great adversity. You have done well.

    There are no words to describe the events of May 7 in the state assembly.

    Disgusting, shameful, atrocious, dirty... there aren't enough adjectives for the utterly undemocratic thing that happened on that Black Thursday.

    But, it is my fervent hope and sincere prayer that you will not give up protecting the rights of the people of Perak.

    Surely, Najib, Zambry and the bloody BN have dug their graves. Come the next general election these people and this monstrous party will be kicked out from power in Perak and Putrajaya too.

    At the same time I hope you will not be consumed by anger and vengeance. There's always a silver lining behind the dark clouds.

    You need to strengthen your spirit, your resolve, your mind, your body too. You are still the legitimate speaker of the Perak state assembly.

    Never for a moment allow a milimetre of doubt to enter your mind and heart that you have been defeated. Never sir, you are not defeated. You are a victor in the eyes of the people.

    Hidup Rakyat!

    BalasPadam
  23. Dear YB Sivakumar. I'm proud and happy to see there is hero who stood up and fight till the last. As i read in this comments, nobody segregrate you by race,religion or even skin color. It is the new democracy that you and Pakatan Rakyat have achieved. What UMNO and BN couldn't do till now. The rakyat no matter Malay, Chinese or Indian are solid behind Pakatan Rakyat.. Just go on, Life is meaningless if lived in a disgusting condition like BN Yb's. If today all Perak YB's are asked to walk along the street, I can bet you all the spit will be on the BN YB's. They are no better than stray dogs at Pulau Ketam which not dare to look their own rakyat's. Long Live Pakatan!! Long Live Sivakumar!! Hope to see the same thing at Parliment when PR takes over.. Pandikar, Wait la u bro...By Malaysian PR

    BalasPadam
  24. Tuan Speaker,

    Saya merakamkan rasa kasihan saya kepada tuan speaker di atas peristiwa yang amat memalukan tempoh hari.

    Dan saya juga ingin merakamkan rasa kagum saya kepada tuan speaker dan Adun2 PR lain yang masih setia dan kuat mempertahankan tuan speaker hingga ke saat kudeta kedua.

    Saya menyokong tuan speaker sepenuhnya dan saya berharap kemenangan akan berpihak kepada kita jua akhirnya.

    Saya harap tuan speaker dan Adun2 PR yang lain akan terus mempertahankan bumi Perak dari diperintah oleh Menteri Besar Haram, Speaker Haram dan Exco Haram-nya yang lain.

    Hidup Tuan Speaker!

    BalasPadam
  25. tahniah tuan speaker atas keberanian yg ditunjukkan tempoh hari untuk menegakkan keadilan.

    BalasPadam
  26. Segala yang berlaku ada hikmahnya. Peristiwa di DUN Perak membawa sinar baru dalam view politik 5 orang sahabat. Setelah ditunjukkan peristiwa ini, membandingkan ulasan pihak BN (termasuk tv1, tv2, tv3, blog BN dan yang sewaktu dgnnya) dengan ulasan @ pandangan dr pihak PR (bloger2 pro PR), maka kata 5 sahabat yg selama ini ortodok @ amat fanatik UBN, “…Wallahi, saya takkan mengundi BN lagi, Benarlah orang kata, UMNO tu Untuk Melayu No Otak…” Inilah kata-katanya, saya tak tambah walau sikitpun. Alhamdulillah, satu kesedaran telah peristiwa ini telah meningkatkan sokongan kpd PR.

    BalasPadam
  27. saya ialah seorang penduduk yang tinggal di pusing,perak(dekat pusat perkhidamatan tuan).saya berasa simpati kpd tuan apabila mereka meggunakan kekerasan utk menghalau dan diseret tuan keluar dari sidang DUN.walaubagaimanapun,saya amat menyokong tuan dari semasa ke semasa....I WILL SUPPORT YOU...

    BalasPadam
  28. TAHNIAH TUAN SPEAKER,

    YOU R OUR HERO.

    RAKYAT PERAK BANGGA MEMPUNYAI PEJUANG MACAM TUAN.

    INGATLAH....KUASA SEMUANYA DITANGAN RAKYAT. CUMA CEPAT DAN LAMBAT SAHAJA. TUNGGU.

    BalasPadam
  29. YB Sivakumar, I can't say thanks enough for your courage in standing up to the goons of BN, the police and the assembly staff. Your valiant effort by taking them on, will never be forgotten. Furthermore, I would like to salute you for fighting till the last man standing. You have our support wholeheartedly, and to commemorate your courage, please visit my blog at
    http://malaysianfirstlast.blogspot.com

    BalasPadam
  30. Dear Siva, whatever you are, speaker or no speaker, we love you.

    What the BN (Snatch thief) snatched away the power from you is not important, we know PR can't fight them this time due to most civil servant are their gang, the police, secretary etc, this is not caused by the PR, it is the culture under 50 years of main-main management.

    we will give PR > 2/3 and the Federal government, why ? because whatever PR did, it is Rakyat 1st.

    Fight on, we need more hero like you in PR.

    BalasPadam
  31. saya simpati atas apa yang berlaku terhadap tuan speaker semalam. saya tabik akan kesngguhan dan keberanian tuan pertahankan hak tuan sebagai speaker..semoga kejadian semalam menambahkan lagi semangat perjuangan hak-hak rakyat scra keseluruhannya. insyaallah..semoga kemenangan dipihak yang benar.

    BalasPadam
  32. harap-harap.. segalanya akan selesai secepat mungkin...

    BalasPadam
  33. Dear Mr Speaker,

    Well done for your great job.
    once again, people who uphold justice will be very proud of you. This will be in Malaysian history.

    However, why did you ask the 10 members to leave out of the hall.

    BalasPadam
  34. Bravo Sir...

    Kembalikan Hak Rakyat!
    Bubarkan DUN Perak!

    suara anak Perak...


    Regards,

    GoMalaysian.Blogspot.Com
    http://gomalaysian.blogspot.com/

    BalasPadam
  35. Dear YB,

    Seing perverts like Samivelu for the past 30 years made me believe Malaysian leaders are good for nothing. You have prooved Im wrong.

    A short dedication to you sir,

    When you walk through a storm
    Hold your chin up high
    And don't be afraid of the dark.
    At the end of a storm
    Is a golden sky
    And the sweet, silver song of a lark.

    Walk on, through the wind,
    Walk on, through the rain,
    Though your dreams be tossed and blown.
    Walk on, walk on with hope in your heart,
    And you'll never walk alone,
    You'll never walk alone.

    BalasPadam
  36. sy hrp Yb sivakumar bsabar gn pe yg telah terjadi.sudah kita mklum yg pe di lakukan oleh Bn adalah sgt2 bertentangan gn perlembagaan.YB jgn isau.rkyt sentiasa di belakang YB dan pakatan rkyt.kit mesti berjuang sehingga ke ujung nyawa kta.kebenaran bepihak kepada kta YB..sama2 kta berdoa....

    BalasPadam
  37. Tahniah Tuan.
    Apa yang berlaku di DUN Perak pada 7/5/09 merupakan indikator jelas kezaliman UMNO/BN sudah jejak ke siling.Mereka merancang dari awal untuk terus menguasai dewan. Jika Dr M digelar Mahafiraun kerana kezalimannya, saya tidak tahu apa lagi gelaran yang sesuai untuk Najib PM6. Inilah kemuncak pada kezaliman UMNO/BN. Mereka memperalatkan polis dan kakitangan Dewan yang 'Mulia'untuk terus berkuasa.
    Tentangan dan ketegasan tuan akan terus dikenang.

    BalasPadam
  38. YB speaker,Pandangan mata kami dari sarawak selaku saudara antara negeri di Malaysia jelas membuktikan sikap 1MALAYSIA yg di suarakan PM akan mengimsprirasikan jurang yg membawa padah darisegi keharmonian rakyat yg ada di malaysia.Kami amat hairan dan sebegitu sekali YB speaker diperlakukan mengheret tuan seperti anjing.....dahsat betul kerajaan masa kini,keadaan yg keterlaluan sebegini membuat kami menilai utk berpaling tadah mengundi BN kami org kuat penyokong BN tujuh keturunan berjasa dgn BN kenapa buat sesamanusia sebeginirupa....Bersabarlah YB satuhari nanti mereka pasti Kecundang dek pena rakyat ini. INI JANJI KAMI....jika mereka tidak mengubah perangai YAHUDI.......

    BalasPadam
  39. YB Sivakumar,

    Rakyat witnessed the event and salute you for your perseverance and standing firm in fighting for justice and democracy not only for Perak but the entire Malaysia.

    You are an undisputed hero and remain a legal Speaker for the Perak DUN!

    "Together we can bring back democracy!"

    BalasPadam
  40. Dear Sir,

    Truly, you are a man of admirable courage and priciples. Your resolve these past 2 months have shown these to be true. When I saw the photos and videos of the way you were dragged out like an animal, I finally understood what "makes my blood boil" means. I really hope you were not injured - physically and emotionally.

    Do not lose hope - that is what i wish of you. You may have lost the battle, but not the war. My prayers are with you and your comrades. Datuk Ngeh Hoo Kam said of Dato' Seri Nizar, "he is the best Menteri Besar I have ever seen". Well sir, I think you are the best Speaker I have ever seen! One that has shown all of us what is the separation of powers and what it really means - I can tell you many people, myself included, didn't know that the Speaker had so much power, unitl now.

    To me, you are truly a Malaysian hero. Keep up the good work. If God really exists, you and your comrades will recieve your just rewards, and justice will be served. To borrow from a popular TV show, - JUSTICE MAY BE BLIND, BUT IT CAN SEE IN THE DARK. May justice lead you all in this time of "darkness".

    TruBluMalaysian

    BalasPadam
  41. WE SUPPORT YOU YB! JUST LET THE BN GOV WAIT AND SEE IN THE NEXT GE!

    BalasPadam
  42. Stay strong and thanks

    BalasPadam
  43. kali ni punya PRU saya tak kan undi BN.....

    terima kasih dan tahniah diatas keberanian Tuan Speaker.....

    anda adalah salah seorang wira bagi rakyat Malaysia....

    rakyat sentiasa menyokong anda....

    hidup PR

    BalasPadam
  44. You are just great, SIva. BN will wind up soon.

    BalasPadam
  45. More professionals and able people should join PR and bring justice to all Malaysians. The time is now ripe for a change of government. Mr Speaker Sivakumar, you are a great man.

    BalasPadam
  46. kepada YB yang Terhormat,
    Perjuangan tuan mewakili rakyat Perak dan Malaysia amat dihargai dan kami sebagai Rakyat Perak dan Malaysia akan sentiasa berada di sisi tuan untuk perjuangan bersama! HIDUP RAYKAT!!

    BalasPadam