Jumaat, 29 Mei 2009

Nizar: Polis Tidak Bertindak Atas Kehendak Sendiri

IPOH (28.5.09)

Satu taklimat ringkas daripada pimpinan Pakatan Rakyat kepada yang hadir mengenai perkembangan terkini yang berlaku didalam krisis di Perak.

Menurut Dato Seri Nizar, kebanyakan tindakan yang diambil oleh pihak polis bukanlah diatas kehendak mereka tetapi lebih kepada arahan yang menekan daripada pihak atasan yang hanya mengikut telunjuk Umno dan BN.

Mungkin kita berasa marah terhadap tindakan yang mereka ambil kepada Pakatan Rakyat tetapi mereka sendiri juga tidak bersetuju terhadap arahan yang diterima namun tiada apa yang dapat dibuat kerana tugasan mereka yang hanya menurut perintah, kata beliau.

DS Nizar sendiri dihalang daripada bersalam dengan anggota polis yang berkawal di Wisma DAP tempohari.



4 ulasan:

  1. Tapi polis tidak di bayar gaji oleh duit BN/UMNO....
    Polis bukan alat untuk menangkan BN/UMNO.

    Satu hari BN/UMNO akan berlalu...jadi sejarah bila majoriti rakyat TOLAK dalam pilihan raya.

    BalasPadam
  2. SALAM PERJUANGAN UTK SEMUA,,
    KALAU DAH PERINGKAT BERSALAM PUN DITEGAH ITU NAMANYA ARAHAN HARAM JADAH,,TAK PERNAH SAYA DENGAR PUN ADA HALANGAN TERTENTU UTK BERSALAMAN SESAMA MANUSIA ATAU ADA SABDA JUNJUNGAN BESAR KITA MELARANG BERJABAT TANGAN,HATTA DARI FIRMAN ALLAH PUN SAYA TAK PERNAH DENGAR,,NAK JADI APE DENGAN SANG PENGUASA DI MALAYSIA NI,,,BUSUK DAN SUNGGUH MEMBUSUKKAN HATI2 MEREKA NI,,

    BalasPadam
  3. Salam sejahtera tuan speaker,

    Walau apa pun alasanya pada saya tidak boleh terima. sejak reformasi lagi perkara ini kami telah terima, apa bodoh sangat ke angota polis sampai tidak dapat mengklifikasikan yang mana betul yg mana salah. mereka lebih pentingkan arahan ketua dari lunas undang-undang. dalam undang-undang sendiri telah termaktub yang ketua sendiri pun mereka boleh tangkap kalau salah tetapi adakah polis malaysia mempunyai keberanian untuk mengikut undang-undang.

    Disebabka kerana kebodohan dan kedangkalan mereka sendiri nama baik jabatan polis di hina.di kutuk,di keji, anggota polis di maki hamun,di sumpah seranah. kerna apa? sebab mereka lebih takut ketua dari undang-undang. that it.

    BalasPadam
  4. inilah akibatnya setelah minda melayu diliwat umno lebih 50 tahun.

    BalasPadam