Ahad, 17 Mei 2009

Husam Musa Bertemu Ku Li, Bubur DUN

Dato Husam Musa, EXCO Kanan Kelantan, bersetuju diadakan usaha menyatukan semua pihak yang mahukan pembubaran DUN Perak sebagai jalan penyelesaian kemelut politik di negeri tersebut.

Beliau telah berjumpa dengan bekas presiden parti Semangat 46 Tengku Razaleigh Hamzah membincangkan isu pembubaran DUN Perak. Menurutnya, Ku Li menpunyai pandangan yang ‘positif’ terhadap pembubaran DUN.

Tengku Razaleigh dijangka mengeluarkan kenyataannya berhubung perkara tersebut, kata Husam.

6 ulasan:

  1. YB Speaker Sivakumar, Tok Guru Nik Aziz has sent out a directive to stop any negotiations with UMNO. The reason being that it would be a futile exercise since no amount to talks can solve this impasse unless the state assembly is dissolved for the purpose of a new state election. Tok Guru's wisdom prevails as he is correct and many Perakians whole-heartedly agree with his stand. This wise veteran has seen PAS sucker-punched many a times by UMNO and he knows their deceit. With due respects to Ku Li, surely he meant well but we are only too aware of his diminishing influence in UMNO and he will never be able to sway the UMNO warlords to change their stance on this pressing Perak issue. So let Perakians be like-minded in demanding for a new election.

    BalasPadam
  2. Esok DUN Perak dibubarkan, benarkah tidak?

    BalasPadam
  3. Bubur bersama pakatan rakyat.

    BalasPadam
  4. Sia-sia sahaja. Bukan pakatan yang memerintah.

    BalasPadam
  5. Laman Suara Perak ini tidak menggambarkan suara orang negeri Perak keseluruhannya sebab pakatan tiada kuasa lagi.

    Soalan dalam undian laman ini bahawa Persidangan DUN Perak 'Di bawah Pokok' yang dibuat pada 3 Mac 2009 adalah sah. Setakat ini, 1176 telah mengundi di mana 1083 kata sah dan selebihnya kata tidak sah.

    Kalau begitu, saya setuju penyokong pakatan yang telah tertipu mencadangkan kepada pemimpin mereka supaya sidang DUN diadakan di luar negara terutamanya di dewan kongres US.

    Kisah ini telah diceritakan oleh P Ramlee dalam Laksamana Do Re Mi yang mengisahkan sebuah Kerajaan Pasir Dua Butir. P Ramlee memang bijak dan kalaulah P Ramlee masih hidup beliau pasti ketawa terbahak-bahak sebab cerita komedinya terkena batang hidung pakatan pembangkang.

    Walaupun begitu, laman ini tidak terbuka kepada mereka yang ingin menyatakan kebenaran yang tidak menyebelahi pakatan sebab segala pandangan yang berlainan dengan puak-puak ini tidak disiarkan.

    Sekian.

    BalasPadam
  6. PKR(Puntung Kaki Rokok)...
    P. Ramlee juga bijak bila kata " alif tendang mim, nun tendang wau..itu sarkas.
    Kah...kah...kah....P Ramlee tau dulu memang macam sarkas sebab dia nak bertanding MT tapi tak dapat.

    BalasPadam