Rabu, 13 Mei 2009

Kerajaan Kuda Kepang


Sungguh menyedihkan melihat keadaan Negeri Perak. BN tidak mahu tunduk kepada kehendak rakyat. Dua orang ADUN Bebas (yang sudah letak jawatan) yang menyokong BN mempunyai kes rasuah di mahkamah. DS Zambry pula belum tentu boleh menjadi Menteri Besar Perak. Mahkamah Tinggi telah membuat keputusan bahawa DS Nizar adalah Menteri Besar Perak yang sah. Pelbagai taktik kotor dan konspirasi telah dibuat untuk menjatuhkan Speaker V.Sivakumar. Tetapi, semuanya tidak sah. Kekerasan bukanlah caranya untuk mengambil alih kuasa. Kedudukan kerajaan Perak sudah dipertikaikan oleh pemimpin-pemimpin politik BN dan PR, Suhakam, Majlis Peguam, agensi-agensi bukan kerajaan dan pelbagai pihak. Apa yang ada sekarang ialah satu kerajaan kuda kepang. Semuanya tidak betul. Untuk kebaikan seluruh rakyat negeri Perak adalah baik untuk membubarkan Dewan Negeri. Jangan pula kita sampai ke tahap rakyat merasa benci dan hampa seperti 'menunggu kucing minta api'.

8 ulasan:

  1. BN ialah sebuah parti politik yang cenderung menggunakan cara-cara atau yang diibaratkan sebagai taktik jahat dan kotor untuk mencapai sesuatu matlamat.Hal ini dapat dibuktikan dengan perampasan kuasa kerajaan negeri Perak dengan cara membuli Pakatan Rakyat dengan menggunakan taktik yang jahat(menggalakkan 3 katak HIJAU merupakah 3 bekas ahli DUN PR Perak YANG TIDAK TAHU MALU dan tidak berperikemanusiaan menyayangi dan cinta kepada BN).Dalam hati banyak rakyat Perak,BN cuba sebuah kerajaan yang haram yang tidak diiktiraf oleh rakyat Perak itu sendiri.Walaupun PR hilang kuasa tampuk kerajaan negeri Perak yang diragut dan dirompak oleh BN,tetapi PR telah banyak mendapat simpati orang
    ramai,sokongan yang bertambah serta berjaya memupuk imej yang baik kerana benar-benar berjuang untuk kepentingan rakyat. Apa-apa tindakan yang dilakukan oleh BN dalam DUN pada 7/5/2009 seumpama samseng . Kaedah yang digunakan oleh BN untuk menukarkan Speaker DUN telah melanggar peraturan persidangan DUN.Mana ada timbalan speaker boleh menghalau speaker ke luar dewan yang memang tak logik.Hal ini telah menonjolkan BN sanggup mencapai sesuatu matlamat tanpa menghirau sama ada sesuatu tindakan mengikut undang-undang. Mana ada polis boleh masuk DUN. BN memang pandai dan cerdik menggunakan tenaga polis. BN adalah diktator yang kejam. BN tak tahu segan dan sedar mereka telah dihapuskan oleh pengundi pada 8 Mac 2008.Sekarang, mereka cuba mengiktiraf mereka sendiri kerajaan Perak yang sah dan tanpa mendapat persetujuan dan doa daripada rakyat. BN hanya merupakah sebuahkerajaan Negeri yang haram.Zambry seorang Menteri Besar Perak yang haram. Zambry macam patung kanak-kanak. Tidak tahu segan dan malu dan hanya tahu merampas barang milik orang lain. Pembubaran DUN merupakah perkara yang perlu dilakukan pada masa kini bagi meleraikan dan menghapuskan krisis kemelut politik di Perak. Krisis tersebut telah menimbulkan kemarahan,keberangan dan kebencian rakyat. Kehendak rakyat Perak ialah dapat hidup dalam keadaan yang aman damai. BN pada masa kini terutama Zambry telah menyebabkan Perak menjadi tidak tenang.Jika BN berani, biarlah DUN dibubarkan oleh Sultan.Sekarang, BN hanya meninggalkan martabat dan imej yang buruk kepada rakyat Malaysia. BN jangan terlalu gembira dan seronok dulu kerana setiap tindakan yang mereka ambil pada masa sekarang akan mendapat pulangan dan balasan yang buruk.Pulangan:mendapat kebencian rakyat Perak terhadap BN. Balasan:BN hilang kepercayaan daripada rakyat untuk terus mentadbir Malaysia pada pilihan raya umum ke-13.BN,Najib,UMNO,Zambry harus sedar dan menerima hakitat keputusan pilihan raya pada 8 Mac 2008 yang telah ditentukan oleh Rakyat. Sedarlah.Lepaskan kuasa mentaqdbir negeri Perak. Janganlah menambahkan keberangan lagi hebat daripada rakyat di Perak. Sekarang rakyat perak hanya "benci" terhadap BN dan"simpati" kepada PR.Pembubaran DUN Perak adalah method yang terbaik bagi meleraikan krisis kemelut politik di Perak.

    BalasPadam
  2. hehehe...

    betul atau tak..

    tuhan sahaja yang maha mengetahui...

    kan?
    kan?
    kan?

    huhuhu..

    anak pengkalan hulu...

    BalasPadam
  3. UMNO/BN seharus nya melihat jauh kehadapan. dalam percaturan politik yang lebih matang.sebagai rakyat perak. saya ada lah antara yang merasa mual dan bosan ekoran kemelut politik yang tiada kesudahan.mahkamah bukan lah tempat untuk mencari
    jalan penyelaisan yang hakiki.saya merayu kepada kedua pehak yang bertelagah supaya berlapang dada
    menerima realiti sepertimana yang di suara kan olih banyak pihak.suhakam badan ngo majlis peguam.danbdari pelbagai pihak yang lain juga selaras dengan moto pm "KEPENTINGAN RAKYAT DI DAHULUKAN!! BUBAR KAN DUN PERAK! KEMBALIKAN HAK MENENTU KAN KERAJAAN KEPADA RAKYAT"!!

    BalasPadam
  4. BN dah tak hirau rakyat. Dimulut bicara rakyat diutamakan. Dihati rakyat perlu di ketis!!

    BalasPadam
  5. Salam sejahtera tuan speaker.

    Pemimpin pakatan sepatutnya mencontohi tuan speaker,walau sesibuk mana sekalipun tuan tetap update blog tuan. kami penyokong dan pendokong sentiasa mendapat maklumat-maklumat terkini.banyak blog-blog pemimpin saya tengok jarang update blog mereka. pemimpin pakatan jangan jadi pemimpin umno. pemalas. tahniah tuan speaker

    BalasPadam
  6. bn tak berani buban dun,,,,cakap gah melanggit,,tp takut bermain ombak,,,i sebaai org muda dah mual sesgt ngn bn.

    BalasPadam
  7. benci aku nengok org pembangkang ni, fitnah macam air je. mahafiraun la, regim umno la, umno kafir la, tah ape2 sbb politik dunia yang tak kekal menempah tempat di neraka.

    BalasPadam
  8. Bismillah,

    BUBAR KERAJAAN PERAK, ADAKAN PILIHAN RAYA!!
    Aku rasa perit pedih bengkek menebal,
    Aku lihat kerajaan BN, Mahkamah, individu tertentu bebal,
    Tahu buat tak tahu, faham buat tak faham,
    Kembalikan keputusan di tangan RAKYAT!!!
    Tak faham ke siapa RAKYAT!!! KAMI SEMUA PENDUDUK PERAK!! RAKYAT PERAK!! KEHENDAK KAMI!! KUASA KAMI!! KAMI YANG TENTUKAN!! KAMI YANG PILIH!! KAMI YANG MENDAULATKAN!! KAMI YANG MENDOAKAN!! KAMILAH SUARA RAKYAT!!

    Kau dilantik, kau diamanahkan, kau dinobatkan, kau diangkatkan, oleh tangan tangan RAKYAT!! RAKYAT YANG BEKERJA!! RAKYAT YANG MEMBAYAR CUKAI!! RAKYAT SUMBER PENDAPAT!! RAKYAT SUMBER TENAGA!! RAKYAT KEKUATAN NEGARA!! RAKYAT YANG MENJAGA!! RAKYAT YANG MEMELIHARA!! RAKYAT SEGALA-GALANYA!!

    ADA RAKYAT SUKA, ADA RAKYAT TAK SUKA, WAKIL RAKYAT YANG KHIANAT, WAKIL RAKYAT PENGKHIANAT, WAKIL RAKYAT TIDAK AMANAH, setelah diangkat oleh RAKYAT, setelah gelaran dan nama kau dapat, setelah kuasa sementara kau genggam, KAU KHIANATI RAKYAT YANG MEMILIH KAU!!!

    ADA RAKYAT SUKA, ADA RAKYAT TAK SUKA, KERAJAAN PERAK HURU HARA!! KEMBALIKANLAH KEPADA RAKYAT MENENTUKAN SEMULA!!! APA KEBENDA YANG KAU NAK TAHAN DAN SIMPAN!!! KAU PUNCA SEGALANYA!!! KEMENANGAN KAU BUKAN DIPUTUSKAN OLEH RAKYAT!!!
    KAU PEROSAK DEMOKRASI!! PEROSAK BANGSA DAN AGAMA!!

    Luka membusuk nanah melimpah, kau masih nak tutup dengan jampi serapah, buatlah apa yang kau mampu, selagi kuasa sementara ditanganmu, aku pasti setiap usahamu, RAKYAT dan SEGALA ISI NEGERI AKAN KAU GUNAKAN, AKAN KAU PERAH PERAHKAN, SETIAP SUDUT APA SAJA YANG ADA AKAN GAU GEMBELINGKAN BAGI MENDAPAT KEPERCAYAAN RAKYAT, AKAN KAU LAKSANAKAN PEMBANGUNAN, SEGALA MACAM PROGRAM MENGABURI MATA RAKAYAT, AKAN KAU SUAPKAN RASUAH HALUS MELALUI RANCANGAN KAU, AKAN KAU GEMGABAR GEMBURKAN USAHA KAU MENGAHABISKAN WANG RAKYAT!!!

    DAN BILA KAU KECUNDANG, HABIS MADU SEPAH KAU TINGGALKAN, SEPERTI BIASA KERAJAAN PILIHAN RAKYAT YANG MENANGGUNGNYA, KAU GEMBAR GEMBURKAN KONONNYA KEPINCANGAN KERAJAAN PILIHAN RAKYAT PUNYA ANGKARA...

    AKU MELUAT, SAKIT DIHATI, BENGKEK... KAU TUNGGULAH NANTI PILAHRAYA KE 13, TAK LAMA PUN BEBERAPA TAHUN LAGI..

    ALLAHHUAKBAR!!!

    BalasPadam