Rabu, 3 Jun 2009

Wakil PR Tetap Turun Padang


IPOH – Pakatan Rakyat (PR) menafikan bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) mereka gagal melaksanakan tanggungjawab atau turun ke kawasan masing-masing sepertimana didakwa oleh pelbagai pihak.Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, tidak timbul isu wakil rakyat PR mengabaikan tugas mereka.


Lawatan bertemu masyarakat tetap diadakan di kawasan masing-masing oleh ADUN-ADUN berkenaan. Menurut ADUN Pasir Panjang itu, sejak dahulu ADUN PR sentiasa berusaha untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh rakyat di kawasan masing-masing bezanya kini mereka dibebani dengan krisis politik yang melanda negeri ini akibat rampasan kuasa.


“Walaupun begitu, kita terpaksa melakukan dua kerja sekali gus, iaitu menyelesaikan masalah rakyat di samping menerangkan masalah kemelut politik untuk jangka masa panjang,” katanya ketika dihubungi, semalam.Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan penduduk yang mengatakan wakil rakyat-wakil rakyat PR di kawasan mereka tidak turun padang menyelesaikan masalah rakyat tetapi hanya sibuk berpolitik untuk menegakkan kebenaran.


Nizar yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang berkata, di samping menyelesaikan masalah rakyat, gerakan untuk menerangkan apa yang berlaku dalam politik hari ini disampaikan dalam bentuk ceramah, dialog dan forum.“Rakyat perlu tahu apa yang berlaku dengan penerangan yang kita salurkan melalui lawatan yang kita adakan ke kawasan,” katanya.Beliau berkata, mereka bukan hanya menyelesaikan masalah rakyat tetapi perlu pula berdepan dengan kemelut politik.


(Petikan Sinar harian 3 Jun 09)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan