Isnin, 15 Jun 2009

Nizar Digantung 2 Hari Di Parlimen


Dato Seri Nizar Jamaluddin telah digantung 2 hari daripada menghadiri sidang Parlimen selepas beliau mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang pada pagi ini. Bersama-sama beliau beberapa Ahli Parlimen Pakatan Rakyat juga telah digantung 2 hari oleh Speaker Dewan Rakyat, Pandikar Amin Mulia. Mereka ini digantung kerana mendesak membubarkan DUN Perak. Menurut Speaker Dewan Rakyat, mereka telah bertindak kasar dan diarahkan keluar daripada dewan itu.


Apa salahnya membawa isu bubarkan DUN Perak di Parlimen? Bukankah itu juga merupakan hak dan kebebasan Ahli-ahli Parlimen yang dipilih oleh rakyat.

5 ulasan:

  1. maka gitule keroje speaker BN. speaker PR deme usung kuor macam usung tilam kes anwar.

    BalasPadam
  2. Simpati Ir Nizar , hari pertama di Parlimen dah kena gantung.....perjuangan telah bermula...teruskan

    BalasPadam
  3. Salam sejahtera tuan speaker.

    Tahniah kepada yb dato seri nizar kerana melaksanakan sumpah beliau, dalam parlimen.

    BalasPadam
  4. YB jangan susah hati! tahan lagi 3 tahun! rakyat akan mengajar diapa di pilihan raya yang akan datang! anak malaysia bukan bodoh! rakyat akan berjuang sama-sama YB! HIDUP DEMOCRATIK! HIDUP PAKATAN RAKYAT!

    BalasPadam
  5. YB! JANGAN SUSAH HATI! RAKYAT AKAN SENTIASA BERJUANG DENGAN MU! KITA LIHAT LAH PILIHAN RAYA YANG AKAN DATANG! RAKYAT AKAN MENGAJAR DIAPA SECUKUP-CUKUPNYA! HIDUP DEMOCRATIK!HIDUP PAKATAN RAKYAT!

    BalasPadam