Jumaat, 3 Ogos 2012

Warga Emas Di Bemban Perlu Bantuan Kebajikan


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 2 Ogos 2012 di Kampung Baru Bemban, Batu Gajah. 


Warga Emas  Di Bemban Perlu Bantuan Kebajikan

Seorang warga emas yang bernama See Ah Ngoo (63) amat memerlukan bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat. Suami beliau telah meninggal dunia 4 tahun yang lalu. Beliau tidak mendapat bantuan daripada anak-anaknya yang telah mendirikan rumahtangga dan berada jauh. Wanita ini tinggal di sebuah rumah papan di Kampung Baru Bemban, Batu Gajah.

Rumahnya berada dalam keadaan usang dan tidak mempunyai perkakas yang lengkap untuk menyara hidup. Beliau juga tidak mempunyai sebarang sumber pendapatan. Bantuan daripada jiran-jiran dan pihak-pihak tertentu sangat diharapkan oleh warga emas ini untuk kehidupan sehariannya.  Adakalanya beliau terpaksa kelaparan jika makanan dirumahnya habis . 

Tambahan pula, kakinya telah bengkok lebih kurang 10 tahun yang lalu. Beliau telah mendapatkan pelbagai rawatan tetapi tidak ada apa-apa hasil untuk mengubatinya. Beliau tidak boleh berdiri lama, oleh yang demikian beliau tidak sanggup  bekerja untuk menampung hidupnya.

Warga emas ini sungguh berharap untuk mendapatkan bantuan daripada pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat. Pihak Jabatan harus memandang serius tentang kes ini dan bertindak segera untuk menyelesaikan keperitan hidup wanita tersebut. 

Saya telah membuat lawatan ke rumah beliau bersama-sama dengan Pengerusi DAP Cawangan Bemban, Sdr Lim Yoke See, Pengerusi DAP Pusing Sdr Chan Chin Fah dan ahli-ahli DAP yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan