Rabu, 2 Jun 2010

Simpang Masuk Ke Taman Siputeh


Kenyataan media Yb V.Sivakumar pada 1/06/2010


Ketiadaan simpang masuk ke taman perumahan di Siputeh sangat menyusahkan penduduk kawasan setempat. Taman Seputih Emas, Taman Seputih Permai dan Taman Seputih Pancaran yang terletak lebih kurang 4 km dari pekan Batu Gajah mempunyai lebih kurang 2500 orang penduduk.

Ketiadaan persimpangan di sini menyebabkan para pengguna lebuhraya Ipoh-Lumut ini yang ingin membuat pusingan u untuk ke kedua-dua arah terpaksa mengambil jarak serta masa yang panjang. Tidak ketinggalan, kenderaan-kenderaan kecemasan seperti ambulan, bomba serta polis juga mengalami nasib yang sama sekiranya berlaku sebarang kecemasan di taman-taman tersebut.

Menurut Encik Ridzuan bin Ahmad Sidi,43 tahun yang menetap di Taman Siputeh Pancaran mengeluh bahawa walaupun beliau telah berjumpa dengan pihak yang berkenaan untuk mengadu masalah yang dihadapi penduduk kawasan setempat namun tidak ada apa-apa tindakan yang konkrit untuk menyelesaikan masalah ini dilakukan.

Manakala Encik Zaini bin Abdul Kadir , 40 tahun dari Taman Siputeh Emas pula mengadu sistem jalan yang sedia ada selain dari menimbulkan masalah kepada para penduduk turut menjadi penyumbang kepada masalah banjir kilat di kawasan tersebut. Ini adalah kerana sistem perparitan yang kurang sempurna.Lagi satu masalah yang diutarakan oleh Encik Zaini adalah kejadian kemalangan di lebuhraya Ipoh-Lumut yang melalui kawasan taman-taman perumahan ini yang kerap berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan