Isnin, 27 Februari 2017

Ahli Majlis Tidur, Wakil Rakyat Baiki Jalan.

Kenyataan Media YB V.Sivakumar Ahli Parlimen Batu Gajah pada 24 Feb 2017 di Kpg Baru Bemban,Batu Gajah.

Wakil Rakyat DAP YB V.Sivakumar & YB Paul Yong
DAP Team Tronoh terpaksa membaiki jalan berlubang dan rosak di jalan masuk utama ke Kampung Baru Bemban. Wakil Rakyat DAP YB V.Sivakumar & YB Paul Yong terpaksa turun padang melihat masalah jalan berlubang setelah menerima aduan orang ramai.
Ini adalah kerja Majlis Daerah Batu Gajah dan bukannya masalah yang perlu diselesaikan oleh ADUN atau Ahli Parlimen. Tetapi, oleh kerana Ahli-ahli Majlis Daerah Batu Gajah tidur nyenak, maka wakil rakyat terpaksa memperbaiki keadaan jalan untuk kepentingan dan keselamatan orang ramai.
Adalah tidak wajar untuk membiarkan orang ramai menghadapi kesulitan setelah rakyat dikenakan pelbagai cukai. Menyelenggara jalan merupakan salah satu tanggungjawab utama pihak kerajaan tempatan. Ahli-ahli Majlis Daerah Batu Gajah alpa dengan kewajiban dan tanggungjawab yang diberikan kepada mereka.
Keadaan jalan rosak seperti ini bukan sahaja terdapat di Kampung Baru Bemban, malah di merata tempat di bawah penyeliaan Majlis Daerah Batu Gajah. Saya menyarankan supaya Yang Dipertua Majlis  Daerah Batu Gajah turun padang dan lihat sendiri keadaan jalan di keseluruhan kawasan di bawah penyeliaan Majlis Daerah Batu Gajah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan