Isnin, 9 April 2012

Pelancaran Bilik Gerakan DAP di Desa Changkat





Kenyataan Media YB V.Sivakumar, ADUN Kawasan Tronoh, Timbalan Pengerusi DAP Perak pada 9/4/2012 di Desa Changkat, Batu Gajah
Pelancaran Bilik Gerakan DAP di Desa Changkat
Pakatan Rakyat DUN Tronoh sedang membuat persediaan awal untuk menghadapi PRU13. Semalam satu program Hi Tea telah diadakan di Desa Changkat yang lebih dikenali sebagai Indian Settlement. Program Hi Tea ini diikuti dengan satu ceramah kelompok untuk menerangkan perkembangan politik semasa. Antara penceramah-penceramah yang hadir untuk memeriahkan program ini ialah YB Sivasubramaniam (ADUN Buntong), YB Kesavan (ADUN Hutan Melintang) dan Sdr Ngoi (Ahli Vateran DAP dan Bekas Ahli Parlimen Kampar).
 Sebagai tuan rumah  V.Sivakumar juga berucap memberi tahu apakah kejayaan dan khidmat beliau kepada penduduk DUN Tronoh. Walaupun hujan, tetapi jumlah orang yang datang melebihi jumlah yang dianggarkan. Pihak penganjur mencadangkan untuk membuat Hi Tea dan ceramah kelompok untuk 100 orang. Tetapi lebih daripada 150 orang penduduk tempatan menghadiri program tersebut. Sokongan penduduk Desa Changkat kepada Pakatan Rakyat semakin bertambah selepas PRU12. Banyak masalah rakyat telah diselesaikan oleh V.Sivakumar dan Ahli-ahli Majlis Daerah Batu Gajah  dalam tempoh 11 bulan sewaktu Pakatan Rakyat memerintah. Tetapi, selepas Barisan Nasional merampas kerajaan yang dipilih oleh rakyat, kawasan Desa Changkat ini telah diabaikan semula.
Penduduk Desa Changkat cukup kecewa dengan Ketua-ketua Bahagian UNMO, MCA dan MIC yang hanya mahu undi mereka tetapi tidak mahu memberi sebarang perkhidmatan dan bantuan kepada mereka. Selain daripada itu, penduduk kawasan ini juga sedar bahawa wakil-wakil  rakyat  Barisan Nasional kawasan DUN Tronoh sebelum ini tidak pernah turun padang untuk membantu rakyat. Batang hdung mereka tidak pernah dilihat oleh penduduk kawasan ini kecuali selepas hari penamaan calon untuk mendapatkan undi. Walaupun kawasan ini pernah menjadi kubu kuat Barisan Nasional sebelum PRU 12, sekarang penduduk kawasan ini sudah celik dan dapat membezakan  pendekatan  seorang wakil rakyat Barisan Nasional dan seorang wakil rakyat Pakatan Rakyat.
Selepas program Hi Tea dan ceramah kelompok, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang hadir telah melancarkan ‘Bilik Gerakan DAP DUN Tronoh di Desa Changkat’. Ini adalah sebagai persediaan awal untuk menjalankan semua aktiviti-aktiviti kempen pilihanraya di kawasan Desa Changkat. Jentera pilihanraya DUN Tronoh akan menganjurkan pelbagai aktiviti kempen pilihanraya  dan program mesra rakyat di kawasan ini untuk meningkatkan lagi sokongan penduduk Desa Changkat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan