Selasa, 19 April 2011

KEMALANGAN DI BEMBAN - MELANGGAR TIANG LAMPU

Pada 25/3/2011, sebuah kereta telah melanggar satu tiang elektrik di jalan utama masuk ke Kampung Baru Bemban. Ini telah berlaku lebih kurang jam 5 petang. Semasa saya berada di pajabat saya, Pusat Khidmat DUN Tronoh, saya telah menerima panggilan pengerusi DAP Kampung Baru Bemban berkaitan dengan hal ini. Dengan segera saya telah pergi ke tempat kejadian itu. Tidak ada sebarang kecederaan kepada pemandu kereta.


Tetapi tiang elektrik itu patah dan bergantung. Ia adalah sangat bahaya kerana ia boleh jatuh pada bila-bila masa dan juga ia membahayakan keselamatan penduduk kampung.


Saya telah menghubungi pihak TNB. Mereka juga telah datang dengan serta-merta untuk melihat keadaan. Mereka juga mengaku bahaya tiang yang bergantung itu membahayakan. Mereka telah menghubungi pasukan mereka datang untuk memperbaiki tiang yang patah itu. Dalam masa beberapa jam, tiang itu sudah dibaiki oleh TNB.


Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak TBN Batu Gajah yang datang segera untuk menyelesaiakan masalah dan prihatin kepada keselamatan penduduk kampung.
 
在25.3.2011下午5时左右,民主行动党端洛区州议员西华古玛在其服务中心接获民万支部主席林思松来电,通知他有关民万新村有一辆轿车撞向大路旁的一支电灯柱。
西华古玛马上去到现场,幸好司机没有受伤,而电灯柱却被撞毁得随时会断裂,危及路人。


于是,西华古玛迅速致电华都牙也能源局(TNB),寻求紧急援助服务•。电讯局人员赶到现场后,发觉情况危急和不利,因为电灯柱随时会断裂而倒下。电讯局维修部队在接获同僚投报后,很快的去到现场展开维修工作。


数小时之后,维修工作终于完成,西华古玛和林思松松了一口气。西华古玛也感谢华都牙也能源局今次所给予的合作。
图:古玛,林思松,西华古玛担心电灯柱断裂,危及路人。电讯局人员在现场致电寻求维修部队紧急维修。

1 ulasan:

  1. Terusakan lah khidmat pada rakyat YB.,

    Kerana itu amanah yg.wajib di pikul.

    Selebih nya nanti Tuhan Balas.

    Kerana Tuhan tak membezakan sesiapa kita hambanya.

    Yang baik di balas baik dan yg.jahat juga akan di balas atas kejahatan nya.

    Cuma cepat atau lambat saja.

    BalasPadam