Rabu, 15 Ogos 2012

Bolehkah Kerajaan Negeri Luluskan Tanah Untuk Kuil Mariamman Ladang Nalla Sebelum PRU-13?


Kenyataan Media 
YB V.Sivakumar, 
Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh  
pada 12/8/2012 di Tronoh


Bolehkah Kerajaan Negeri Luluskan Tanah Untuk 
Kuil Mariamman Ladang Nalla Sebelum PRU13?





Kuil Sri Muthu Mariamman, Ladang Nalla Tronoh telah menyambut perayaan tahunan pada 12/8/2012. Perayaan ini disambut dengan meriah dengan upacara berjalan di atas bara api. Kuil ini adalah sebuah kuil yang lama. Dalam majlis keramaian itu, turut hadir ialah YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh.

Dulu Ladang Nalla diduduki oleh ramai orang-orang India yang bekerja di ladang tersebut. Sekarang kebanyakan orang India telah berpindah keluar daripada ladang ini ke tempat-tempat lain. Walaupun ladang ini masih beroperasi tetapi pekerja-pekerjanya adalah dari kalangan orang asing.

Walau bagaimanapun, penduduk yang pernah menetap di Ladang Nalla dan penduduk dari Tronoh akan tetap hadir untuk memeriahkan lagi perayaan tahunan tersebut. Pihak jawatankuasa kuil telah memohon sebidang tanah di tapak yang berhampiran dengan  gerbang masuk Kampung Baru Nalla. Permohonan itu masih belum mendapat apa-apa maklum balas daripada pihak kerajaan negeri.

Saya cabar kepada pihak MIC dan MCA Batu Gajah untuk mendapatkan tanah yang dipohon oleh pihak kuil tersebut. Jangan memberi janji kosong setiap kali dan akhirnya tidak ditepati. Jika Barisan Nasional benar-benar jujur dalam hal ini, maka tanah untuk kuil tersebut harus diluluskan sebelum PRU13.
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan