Selasa, 15 November 2011

Program Deepavali Rakyat di Desa Changkat, Batu Gajah




Program Deepavali Rakyat telah diadakan pada malam 13 November 2011 di Desa Changkat. Kawasan inilah yang paling ramai penduduk India di DUN Tronoh. Ini merupakan kali kedua sambutan makan malam Deepavali DAP DUN Tronoh diadakan di kawasan ini. Desa Changkat lebih dikenali sebagai Indian Settlement.

Pihak penganjur telah pergi dari rumah ke rumah untuk menjemput orang ramai hadir program makan malam ini selama seminggu.

Sambutan yang diterima adalah cukup baik. Dianggarkan lebih kurang 600 orang telah menghadiri makan malam Deepavali ini. Kebanyakan penduduk yang hadir ialah penduduk tempatan Desa Changkat. Sambutan tahun ini lebih meriah daripada sambutan sebelum ini.

Majlis makan malam ini tambah lebih meriah lagi dengan kehadiran Dato Seri Nizar. DS Nizar telah memberi ucapan yang bersemangat dalam program ini.

YB Sivakumar juga turut memberi ucapan dengan menyentuh masalah-masalah yang melibatkan kaum India.
 
Program telah bermula pada pukul 7.30 petang dan berakhir lebih kurang pukul 10.00 malam.

YB Sivakumar juga menyanyikan 2 lagu Tamil untuk pengundi-pengundinya di DUN beliau. Beliau berharap untuk membuat sambutan yang lebih meriah lagi pada tahun hadapan di Desa Changkat.

Ini merupakan sambutan kedua rumah terbuka Deepavali yang dianjurkan oleh YB Sivakumar di DUN Tronoh pada tahun ini. Yang pertama di Pekan Tronoh dan yang kedua Desa Changkat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan