Rabu, 25 Mei 2011

PLAZA BATU GAJAH







18 MAY 2011 - Aduan Pegerai-pegerai Plaza Batu Gajah

Saya telah melawat Plaza Batu Gajah pada pagi 14 Mei 2011.


Telah menerima banyak aduan daripada pegerai-pegerai yang berniaga di Plaza Batu Gajah.


Saya telah melihat aduan yang dibuat oleh mereka.


Antara aduan –aduan yang dibuat oleh mereka ialah :-


1) Air kotor melimpah keluar daripada manhole di belakang Plaza itu. Mengeluarkan bau busuk yang melampau. Aduan juga dibuat oleh pelanggan-pelanggan mereka. Ini menjejaskan perniagaan mereka.


2) Beberapa manhole di belakang plaza telah hilang penutupnya. Pegerai-pegerai menutup manhole itu dengan papan dan batu. Manhole itu perlu ditutup dengan segera dan tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. Dikatakan bahawa penutup manhole sentiasa dicuri orang. Oleh yang demikian pihak berkuasa tempatan harus mencari jalan untuk mengelakkan pentutup manhole dicuri oang


3) Tong sampah yang diletakkan di belakang plaza itu juga kotar dan mengeluarkan bau busuk yang kuat. Menganggu selera makan di Plaza Batu Gajah. Lantai tempat letak tong sampah juga terlalu kotor dan perlu dibersihkan setiap hari.


4) Bumbung plaza batu gajah juga bocor. Air hujan masuk ke dalam plaza tersebut. Menganggu perniagaan pegerai-pegerai. Rugi kerana mereka juga membayar lesen dan sewa kepada Majlis Daerah Batu Gajah. Perlu diperbaiki segera .


5) Longkang-longkang di dalam plaza itu juga terlalu kecil dan sempit. Air ada kalanya melimpah keluar mengakibatkan lantai di dalam plaza bibanjiri air kotor. Pegerai-pegerai terpaksa membersihkan lantai tersebut.


Pihak Majlis Daerah Batu Gajah harus mengambil tindakan segera untuk menyelesaikan masalah yang dibangkitkan. Saya telah menghantar surat kepada setiausaha majlis daerah Batu gajah dan Pegawai kesihatan kinta untuk bertindak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan