Selasa, 15 Jun 2010

Perlu Padang Bola Di Desa Changkat


Kenyataan Media Yb V.Sivakumar pada 14/06/2010


Isu ketiadaan padang bola sepak di Desa Changkat,Batu Gajah telah ujud sekian lama. Walaupun permohonan untuk mendapatkan padang telah dibuat oleh pelbagai pihak kepada pihak Majlis Daerah Batu Gajah beberapa kali namun tidak ada apa-apa tindakan yang konkrit diambil.

Para remaja di sini telah menemui Yb V.Sivakumar untuk menyuarakan ketidakpuasan mereka dalam isu ini. Mereka mengadu bahawa mereka tidak dapat membuat aktiviti kesukanan mereka dan terpaksa pergi jauh untuk menjalankan latihan bolasepak.

Menurut Yb V.Sivakumar dengan adanya padang bola sepak, ia boleh dijadikan sebagai satu tempat untuk menjalankan aktiviti kesukanan untuk segenap lapisan umur di Desa Changkat. Ia juga akan memupuk para remaja supaya mereka akan berada dalam keadaan yang cergas dan tidak mengabaikan masa dengan aktiviti yang tidak berfaedah. Menurut Yb lagi, terdapat satu tempat yang telah digazetkan di Desa Changkat sebagai padang permainan dan pihak Majlis harus membersihkan tempat tersebut pada kadar yang segera.

Yb V.Sivakumar melahirkan rasa kesalnya kerana perkara ini walaupun telah dirujuk kepada pihak Majlis beberapa kali namun tidak ada apa-apa tindakan diambil tetapi pihak Majlis sanggup membelanjakan wang untuk membiayai beberapa projek yang langsung tidak mendatangkan faedah kepada para penduduk di Batu Gajah.

Manakala menurut bekas Ahli Majlis Pakatan En S.Vijakumar, perkara ini ada dibincangkan dengan Setiausaha Majlis Daerah Batu Gajah, namun disebabkan beliau tidak menjalankan tugasnya secara efektif menyebabkan isu ini melarat sehingga kini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan